TIPY NA ÚSPĚŠNOU REKLAMU – 2. DÍL

Dnes se v našem seriálu budeme věnovat poselství v reklamě a jak na to, aby takové poselství bylo přesvědčivé.

motivation

4. Dbejte na to, aby vaše reklama měla poselství

Nad reklamou přemýšlejte, nejde jen o to někde vystavit logo a hlavní produkt (jako vídáme např. u sponzoringu) nebo mít efektní, ale nic neříkající reklamu. Lidé většinou nemají chuť reklamu analyzovat a hledat její smysl. Buď ho v ní vidí a osloví je, nebo je skryt a zákazníkovi nic neřekne, tedy nefunguje a neosloví.

5. Dejte jasný slib

Reklama by měla zákazníkovi sdělit, co mu výrobek či služba přinese. Ať už se jedná o důležitou vlastnost nebo speciální účinek. Proto, aby váš příslib zněl důvěryhodně, můžete ještě připojit zdůvodnění, proč tomu bude tak, či onak (speciální technika, netradiční přísada atd.). A toto nemusí být vždy jen slovní popis, příslib můžeme vyjádřit i grafikou či fotkou.

6. Vyjádřete silný motiv ke koupi

Abyste mohli použít silnou motivaci ke koupi, je důležité zhodnotit vaši cílovou skupinu. Každá má totiž své specifické motivy, na které dává důraz, a proto není možné připravit jednu verzi reklamy účinnou na všechny. Pokud je cílová skupina různorodá či široká, raději vytvořte verzí několik. Analýza cílových skupin vám pak dá jasnou odpověď na to, jaká motivace pro ně bude nejsilnější (kvalita, cena, design atd.).